Naprawa opon, opony bieżnikowane, felgi aluminiowe

Kategorie

Archiwum

O stronie

www.leasing-samochodow.net O tym, że motoryzację czekają duże zmiany wiadomo już od dawna. Głównych powodów jest dwa – po pierwsze dbałość o środowisko naturalne, drugim powodem jest fakt, że pokłady ropy naftowej nie są bez dna, a tak naprawdę zaczyna to dno już pomału widać. Jeśli chodzi o pierwszy powód – dbałość o środowisko naturalne. Wiadomo, że samochody są jednym z wielu źródeł zanieczyszczeń nie tylko powietrza – poprzez spaliny wydobywające się z rur wydechowych samochodów, ale też innych zanieczyszczeń, które powstają na etapie produkcji, późniejszej eksploatacji, a także utylizacji. Nic dziwnego, ze, co raz więcej państw nakłada ograniczenia na producentów samochodów zmuszając ich do bardziej proekologicznej produkcji samochodów. W technologii produkcji przedsiębiorstwa motoryzacyjne muszą używać, co raz częściej materiałów pochodzących z recyclingu. Również, co raz więcej części samochodów musi być poddawana recyclingowi, co ma uchronić naszą planetę przed zaśmiecaniem. Rewolucja dotyka również silniki samochodów. Muszą być, co raz bardziej wydajne, a co za tym idzie ich zapotrzebowanie na paliwo musi być, co raz mniejsze. Jak można zauważyć na rynku samochodowym, w samochodach montuje się, co raz mniejsze silniki spalinowe, jednak osiągające większą moc. Nowoczesne silniki produkują, co raz mniejsze ilości spalin, a skład tych spalin nie szkodzi już tak bardzo naszemu środowisku naturalnemu.

Bieżnikowanie opon

Bieżnikowanie opon Wielu z nas korzysta z aut, dzięki nim przemieszczamy się komfortowo i możemy szybko dostać się w wybrane miejsce. Każdy element jednak z czasem się niszczy czy psuje podobnie jest z oponami. Te podlegają wielu zmianom fizyko chemicznym. Największe urazy widać na pewno na bieżniku, który od jazdy jest uszkodzony i ciągłe ściera się. Jeśli bieżnik jest zbyt krótki wówczas opony są łyse a my narażeni na wypadek czy kolizje. Opony pozbawione bieżnika nie mają właściwej przyczepności na powierzchni. W takiej sytuacji musimy pomyśleć o wymianie opon na nowe, to jednak wiąże się ze sporym wydatkiem lub wybrać inną dostępną opcje, czyli bieżnikowanie opon. Najprościej mówiąc jest to naprawa zużytych bieżników zregenerowanie uszkodzeń, aby opony nadawały się do użytku. Sam proces przedłuża żywotność opony nawet o kilka ładnych lat. Przyjrzyjmy się za ten jak przebiega sam proces? Można tutaj zastosować dwie metody, czyli na gorąca lub na zimno. W pierwszej metodzie opona ma ściągany stary bieżnik i zostaje oczyszczana, następnie obkłada się ją pasem całkiem nowej gumy kolejnym etapie jest ustawienie opony w formie i dzięki wulkanizacji finalnie otrzymujemy całkiem nowy bieżnik. Druga metoda na zimno jest troszkę inna, w tym wypadku oponę bez bieżnika łączy się z nową warstwą przygotowanego wcześniej bieżnika. Co ważne każdy proces bez względu na wybór metody musi być szczególnie kontrolowany nie tylko przez obsługę, ale i komputery. Dopiero po zatwierdzeniu opon można je dopuścić do użytku publicznego.

Bieżnik i jego rodzaje

Bieżnik i jego rodzaje Bieżnik najprościej ujmując stanowi wykończenie opony, jej cześć zewnętrzną. To właśnie ona ma bezpośredni kontakt z nawierzchnią podczas jazdy autem. Na rynku istnieje wiele gatunków bieżników, przyjrzyjmy się za ten, jakie możemy nabyć i co wybierać, aby auto było jak najbardziej sprawne? Pierwszymi, jakie przedstawię są bieżniki śliskie. Są to opony całkowicie śliskie, które nadają się jedynie na suchą nawierzchnię. Mają zastosowanie w rajdach albo kolarstwie, ponieważ dają kierowcy szybką prędkością. Kolejną odmianą są opony rowkowe. W przeciwieństwie do śliskich posiadają nie duże wgłębienia na nawierzchni, więc w jakiejś części odprowadzają też wodę, najadą się na mokrą pogodę. Kolejnym gatunkiem opon są klockowe, w tym wypadku bieżnik jest już bardzo wydatny. Takie opony dają wspaniałą przyczepność i mogą być stasowane w samochodach rajdowych czy rowerach górskich, żadna pogoda nie jest dla nich przeszkodą. Nie możemy pominąć tutaj też opon deszczowych, jak sama nazwa wskakuje są wspaniale dopasowane do trudnych warunków, ich zaletą jest odprowadzanie wody, dzięki czemu nasza przyczepność jest większa. Z kolei do bardzo śliskich nawierzchni przydadzą się opony błotne lub nordyckie. Te zazwyczaj używane są w zimnych krajach gdzie są niskie temperatury i trudne warunki jazdy. Opony dzięki swoim wspaniałym bieżnikom chronią przed ślizganiem się po lodzie. W Polsce są rzadko stosowne ze względu na słabą zimę, nazywane są też oponami lodowymi.