Naprawa opon, opony bieżnikowane, felgi aluminiowe

Kategorie

Archiwum

O stronie

O tym, że motoryzację czekają duże zmiany wiadomo już od dawna. Głównych powodów jest dwa – po pierwsze dbałość o środowisko naturalne, drugim powodem jest fakt, że pokłady ropy naftowej nie są bez dna, a tak naprawdę zaczyna to dno już pomału widać. Jeśli chodzi o pierwszy powód – dbałość o środowisko naturalne. Wiadomo, że samochody są jednym z wielu źródeł zanieczyszczeń nie tylko powietrza – poprzez spaliny wydobywające się z rur wydechowych samochodów, ale też innych zanieczyszczeń, które powstają na etapie produkcji, późniejszej eksploatacji, a także utylizacji. Nic dziwnego, ze, co raz więcej państw nakłada ograniczenia na producentów samochodów zmuszając ich do bardziej proekologicznej produkcji samochodów. W technologii produkcji przedsiębiorstwa motoryzacyjne muszą używać, co raz częściej materiałów pochodzących z recyclingu. Również, co raz więcej części samochodów musi być poddawana recyclingowi, co ma uchronić naszą planetę przed zaśmiecaniem. Rewolucja dotyka również silniki samochodów. Muszą być, co raz bardziej wydajne, a co za tym idzie ich zapotrzebowanie na paliwo musi być, co raz mniejsze. Jak można zauważyć na rynku samochodowym, w samochodach montuje się, co raz mniejsze silniki spalinowe, jednak osiągające większą moc. Nowoczesne silniki produkują, co raz mniejsze ilości spalin, a skład tych spalin nie szkodzi już tak bardzo naszemu środowisku naturalnemu.

Cieśnienie w oponach letnich

Cieśnienie w oponach letnich Opony są niezwykle ważnym elementem auta, to na nich spoczywa cały ciężar maszyny i co ważne dają nam przyczepność z podłożem. Co ważne nie tylko opony pracują na auto, ale i zawarte w nich ciśnienie. Jako kierowcy musimy pilnować, aby wartość ciśnienia zgadzała się z wytycznymi, jakie daje nam producent. Ciśnienie w żadnym wypadku nie może być zbyt wysokie lub niskie, ponieważ może prowadzić do poważnych komplikacji na trasie. Co ważne ciśnienie w oponie stale pracuje, czyli nie wystarczy raz je skontrolować, ponieważ co pewien czas się zmienia. Wpływ na to ma samoczynne przenikanie powietrza przez strukturę opony oraz warunki na drodze, urazy mechaniczne. Jakie więc ciśnienie powinna mieć opona? W tym aspekcie musimy trzymać się zaleceń podanych na homologacji auta. Ciśnienie w oponach należy kontrolować systematycznie, najlepszą porą do tego celu jest ranek, ponieważ wówczas samochód nie ma jeszcze podwyższonej temperatury i nie jest wystawiony na działanie promieniowania słonecznego. Pilnowanie właściwego ciśnienia w oponie daje same korzyści, po pierwsze jedzie się bardziej komfortowo. Po drugie wydłużamy żywotność naszej opony. Jeśli tej kwestii nie dopilnujemy możemy szybko uszkodzić oponę lub nawet ją zniszczyć wówczas narażamy się na dodatkowe koszty związane z kupnem nowej opony. Ciśnienie możemy sprawdzić w każdej chwili na stacji gdzie znajduje się kompresor, sama czynność trwa tylko kilka minut i jest bezpłatna.