Opona diagonalna
Opony, jakie możemy spotkać na rynku są bardzo różne. Różnica wynika nie tylko z bieżnika i jego funkcji, ale też samej budowy wewnętrznej opony. W przypadku opony diagonalnej budowa jest bardzo złożona, czyli element posiada kilka warstw tkanin, które trzeba właściwie ułożyć. W opnie diagonalnej kierunek ułożenia zmienia się na przemian wraz z pojawianiem się kolejnej warstwy. Co ważne warstwy te układane są pod rożnym kątem, ale nigdy nie większym niż dziewięćdziesiąt stopni. Sam liczba warstw użytych do wykonania opony zależy do wielkości, jaką chciał uzyskać producent. Opona diagonalna może występować z opasaniem, wówczas nazywa się opną opasaną. Sprawdźmy teraz, jakie są wady i zalety takiego modelu opony? Opony diagonalne na pewno są bardziej komfortowe od tych radialnych, ponieważ auto ma lepszą przyczepność podczas samej jazdy, jest to bardzo ważny szczegół, kiedy warunki na drodze nie są sprzyjające. Kolejną ważną zaletą jest fakt, że opony te są odporne na ścieranie oraz uszkodzenia typu mechanicznego. Każda opona ma swoje zalety, ale i wady. Do wad opon diagonalnych zaliczamy przede wszystkim mniejszą precyzję prowadzenia auta podczas jazdy, wpływ to też bezpośrednio na większy pobór paliwa podczas prowadzenia samochodu. Opony też gorzej znoszą jazdę po samy łuku drogi. Nie można zapomnieć też o cenie samych opon, które są droższe do radialnych. Każdy kierowca musi sam dokonać porównania wartości obu opon i zdecydować się według własnego uznania.
5 sierpnia 2015 w kategorii Opony
Tagi: diagonalna, opona, różnica