Naprawa opon, opony bieżnikowane, felgi aluminiowe

Kategorie

Archiwum

O stronie

stomatolog żoliborz tłumiki warszawa Rewelacyjna drukarnia i ich kreatywna ulotka dla każdego klienta inna. O tym, że motoryzację czekają duże zmiany wiadomo już od dawna. Głównych powodów jest dwa – po pierwsze dbałość o środowisko naturalne, drugim powodem jest fakt, że pokłady ropy naftowej nie są bez dna, a tak naprawdę zaczyna to dno już pomału widać. Jeśli chodzi o pierwszy powód – dbałość o środowisko naturalne. Wiadomo, że samochody są jednym z wielu źródeł zanieczyszczeń nie tylko powietrza – poprzez spaliny wydobywające się z rur wydechowych samochodów, ale też innych zanieczyszczeń, które powstają na etapie produkcji, późniejszej eksploatacji, a także utylizacji. Nic dziwnego, ze, co raz więcej państw nakłada ograniczenia na producentów samochodów zmuszając ich do bardziej proekologicznej produkcji samochodów. W technologii produkcji przedsiębiorstwa motoryzacyjne muszą używać, co raz częściej materiałów pochodzących z recyclingu. Również, co raz więcej części samochodów musi być poddawana recyclingowi, co ma uchronić naszą planetę przed zaśmiecaniem. Rewolucja dotyka również silniki samochodów. Muszą być, co raz bardziej wydajne, a co za tym idzie ich zapotrzebowanie na paliwo musi być, co raz mniejsze. Jak można zauważyć na rynku samochodowym, w samochodach montuje się, co raz mniejsze silniki spalinowe, jednak osiągające większą moc. Nowoczesne silniki produkują, co raz mniejsze ilości spalin, a skład tych spalin nie szkodzi już tak bardzo naszemu środowisku naturalnemu.

Opony cało roczne

Opony cało roczne Każdy z nas marzy o komfortowej jeździe autem, tym czasem musimy pamiętać o wielu aspektach, aby auto było sprawne na drodze. Jednym z nich jest dobre ogumienie, to uzależnione jest od warunków pogodowych i tak latem zakładamy ogumienie letnie, porą zimową zaś opony zimowe. Co jednak gdyby opony można było eksploatować cały rok? Perspektywa wydaje się być bardzo kusząca i co ważne możliwa, jeśli zakupimy opony całoroczne. Co prawda nie można dostać ich wszędzie, ale już są możliwe do kupienia u wybranych producentów. Opony całoroczne są czymś pomiędzy letnimi a zimowymi, sprawdźmy za ten jak mają się do zmieniających warunków na drodze. Według przeprowadzonych testów opony całoroczne zachowują się na wstawie śniegu tak jak średniej klasy ogumienie zimowe, więc test jak najbardziej zdany, co jednak, kiedy droga jest sucha? Tutaj test wypada też dobrze, jednak komfort jazdy jest już mniejszy. Opony te jak widać dobrze sprawdzają się na każdej nawierzchni jednak tylko podczas delikatnej zimy, w specjalnych warunkach zachowują się jak opony letnie, czyli ślizgają się na trasie. Jeśli lubimy wolną jazdę, bez procederową wówczas opony całoroczne będą dla nas dobre. Dodatkowym plusem takiego ogumienia jest fakt, że oszczędzamy pieniądze i czas na wizyty u wulkanizatora, co kilka miesięcy. Jak widać firmy przeciągają się w tworzeniu coraz to lepszych opon, te całoroczne są na pewno alternatywą dla ludzi preferujących spokojną jazdę.

Zimowe opony latem?

Zimowe opony latem? Lato i zima to dwie przeciwstawne pory roku w tym czasie musimy pomyśleć o właściwych oponach do naszego auta. Co prawda to, na jakich oponach jeździmy jest naszą sprawą, ale oszczędność tak może nas poro kosztować? Opony zimowe na mokrej nawierzchni zachowują się o wiele gorzej niż te letnie. Zimowe opony całkowicie nie sprawdzają się latem, na zakrętach często tracimy przez nie przyczepność naszego auta, co jest bardzo groźne na samej ulicy. Poza gorszym komfortem jazdy opony zimowe latem utrudniają nasze hamowanie. Pomo, że zareagujemy na drodze czas reakcji może okazać się zbyt długi i nieszczęście gotowe. Za wymianą opon zimowych na letnie przemawiają jeszcze inne argumenty, które najczęściej trafiają do kierowców, a więc względy ekonomiczne. Jeśli temperatura jest dodatnia to ogumienie zimowe bardzo szybko się używa wszytko za sprawą panujących warunków i innej masie, z jakiej opony są przygotowane. W takim wypadku opony zimowe letnią porą mogą nam starczyć nawet na jeden sezon, jest to mało opłacalne. Wielu z nas nie zdaje sobie do końca sprawy z faktu, jakie zagrożenia płyną z naszej niewiedzy czy chęci szukania oszczędności. Na oponach nie można oszczędzać, ponieważ dzięki nim mamy przyczepność na drodze. To, że założymy zimówki i sezon oszczędzimy opony letnie zemści się na nas gorszym komfortem jazdy, startym bieżnikiem w zimówkach czy nawet zdarzeniem drogowym, ponieważ opony zimowe mają dłuższą drogę hamowania, szczególnie na suchej nawierzchni latem.

Cieśnienie w oponach letnich

Cieśnienie w oponach letnich Opony są niezwykle ważnym elementem auta, to na nich spoczywa cały ciężar maszyny i co ważne dają nam przyczepność z podłożem. Co ważne nie tylko opony pracują na auto, ale i zawarte w nich ciśnienie. Jako kierowcy musimy pilnować, aby wartość ciśnienia zgadzała się z wytycznymi, jakie daje nam producent. Ciśnienie w żadnym wypadku nie może być zbyt wysokie lub niskie, ponieważ może prowadzić do poważnych komplikacji na trasie. Co ważne ciśnienie w oponie stale pracuje, czyli nie wystarczy raz je skontrolować, ponieważ co pewien czas się zmienia. Wpływ na to ma samoczynne przenikanie powietrza przez strukturę opony oraz warunki na drodze, urazy mechaniczne. Jakie więc ciśnienie powinna mieć opona? W tym aspekcie musimy trzymać się zaleceń podanych na homologacji auta. Ciśnienie w oponach należy kontrolować systematycznie, najlepszą porą do tego celu jest ranek, ponieważ wówczas samochód nie ma jeszcze podwyższonej temperatury i nie jest wystawiony na działanie promieniowania słonecznego. Pilnowanie właściwego ciśnienia w oponie daje same korzyści, po pierwsze jedzie się bardziej komfortowo. Po drugie wydłużamy żywotność naszej opony. Jeśli tej kwestii nie dopilnujemy możemy szybko uszkodzić oponę lub nawet ją zniszczyć wówczas narażamy się na dodatkowe koszty związane z kupnem nowej opony. Ciśnienie możemy sprawdzić w każdej chwili na stacji gdzie znajduje się kompresor, sama czynność trwa tylko kilka minut i jest bezpłatna.