Naprawa opon, opony bieżnikowane, felgi aluminiowe

Kategorie

Archiwum

O stronie

instalacje gazowe katowice http://en.fleetcorp.pl/modlin/ O tym, że motoryzację czekają duże zmiany wiadomo już od dawna. Głównych powodów jest dwa – po pierwsze dbałość o środowisko naturalne, drugim powodem jest fakt, że pokłady ropy naftowej nie są bez dna, a tak naprawdę zaczyna to dno już pomału widać. Jeśli chodzi o pierwszy powód – dbałość o środowisko naturalne. Wiadomo, że samochody są jednym z wielu źródeł zanieczyszczeń nie tylko powietrza – poprzez spaliny wydobywające się z rur wydechowych samochodów, ale też innych zanieczyszczeń, które powstają na etapie produkcji, późniejszej eksploatacji, a także utylizacji. Nic dziwnego, ze, co raz więcej państw nakłada ograniczenia na producentów samochodów zmuszając ich do bardziej proekologicznej produkcji samochodów. W technologii produkcji przedsiębiorstwa motoryzacyjne muszą używać, co raz częściej materiałów pochodzących z recyclingu. Również, co raz więcej części samochodów musi być poddawana recyclingowi, co ma uchronić naszą planetę przed zaśmiecaniem. Rewolucja dotyka również silniki samochodów. Muszą być, co raz bardziej wydajne, a co za tym idzie ich zapotrzebowanie na paliwo musi być, co raz mniejsze. Jak można zauważyć na rynku samochodowym, w samochodach montuje się, co raz mniejsze silniki spalinowe, jednak osiągające większą moc. Nowoczesne silniki produkują, co raz mniejsze ilości spalin, a skład tych spalin nie szkodzi już tak bardzo naszemu środowisku naturalnemu.

Budowa opony samochodowej

Budowa opony samochodowej Opona jest elementem każdej auta, musi być wykonana tak, aby zapewnić nam komfort podczas samej jazdy oraz niskie zużycie paliwa. Każda opona składa się z kilku podstawowych elementów należą do nich przede wszystkim bieżnik. Jest to ta cześć opony, która ma bezpośredni kontakt z nawierzchnią. Od bieżnika zależy przyczepność auta podczas jazdy po trasie. Każdy bieżnik jest inny ma inny kształt, głębokość oraz trwałość. Poza bieżnikiem wyróżniamy w opinie również osnowę. Element ten skład się z wielu warstw materiału, który może być ułożony pod rożnym kątem. Na rynku możemy spotkać osnowy wykonane na bazie włókna szklanego, poliestru, stali czy wiskozy. Poza osnową każda opona musi a raczej powinna mieć w swoje budowie opasanie. Czy ono jest? Opasanie to nic innego jak warstwy kordu, które nakładane są warstwowo. Do opasania stosuje się materiał jak najbardziej nierozciągliwy po to, aby nadać oponie elastyczność. Zadaniem nadrzędnym opasania jest usztywnienie samego czoła opony, aby się nie odkształcała i była odporna na działajcie na nią siły podczas samej jazdy. Wiele opon w swojej budowie posiada element zwany stopką, zamiennie można spotkać ją pod nazwą kołnierza. Jest to inaczej ten fragment opony, który bezpośrednio styka się z felgą. W stopce występują druty, które utrzymują oponę na feldze. Każdy element składniowy opony jest ważny, ponieważ jeśli choćby jeden by zawiódł nasze bezpieczeństwo podczas jazdy jest zagrożone. To przecież opona ma styczność z samą nawierzchnią.