Naprawa opon, opony bieżnikowane, felgi aluminiowe

Kategorie

Archiwum

O stronie

łyżki wysokiego wysypu www.moto-doradca.pl http://chiptuning-trojmiasto.pl O tym, że motoryzację czekają duże zmiany wiadomo już od dawna. Głównych powodów jest dwa – po pierwsze dbałość o środowisko naturalne, drugim powodem jest fakt, że pokłady ropy naftowej nie są bez dna, a tak naprawdę zaczyna to dno już pomału widać. Jeśli chodzi o pierwszy powód – dbałość o środowisko naturalne. Wiadomo, że samochody są jednym z wielu źródeł zanieczyszczeń nie tylko powietrza – poprzez spaliny wydobywające się z rur wydechowych samochodów, ale też innych zanieczyszczeń, które powstają na etapie produkcji, późniejszej eksploatacji, a także utylizacji. Nic dziwnego, ze, co raz więcej państw nakłada ograniczenia na producentów samochodów zmuszając ich do bardziej proekologicznej produkcji samochodów. W technologii produkcji przedsiębiorstwa motoryzacyjne muszą używać, co raz częściej materiałów pochodzących z recyclingu. Również, co raz więcej części samochodów musi być poddawana recyclingowi, co ma uchronić naszą planetę przed zaśmiecaniem. Rewolucja dotyka również silniki samochodów. Muszą być, co raz bardziej wydajne, a co za tym idzie ich zapotrzebowanie na paliwo musi być, co raz mniejsze. Jak można zauważyć na rynku samochodowym, w samochodach montuje się, co raz mniejsze silniki spalinowe, jednak osiągające większą moc. Nowoczesne silniki produkują, co raz mniejsze ilości spalin, a skład tych spalin nie szkodzi już tak bardzo naszemu środowisku naturalnemu.

Przeznaczenie opon

Przeznaczenie opon Każde auto wyposażone jest w zestaw opon dzięki nim auto lepiej trzyma się nawierzchni i posiadamy większy komfort jazdy. Opony dzielimy na różne kategorie, najczęściej spotykanym kanonem jest jednak ze względu na porę roku. Wyróżniamy tutaj opony wiosenne oraz zimowe. Każde z nich bardzo różnią się. W prawie polskim jest zapis dotyczący opon aut, jakie powinny posiadać, jeśli jeździmy na łysych oponach pozbawionych bieżnika lub na letnich zimowa porą możemy spotkać się z mandatem i punktami karnymi. Przyjrzyjmy się bliżej oponom zimowym i letnim. Letnie jak sam nazwa mówi stworzone są do jazdy po suchej nawierzchni stąd też posiadają bardzo delikatny bieżnik. Opony takie dają dużą prędkość i duży komfort jazdy. Gorzej jednak sprawdzają się, kiedy nawierzchnia staje się mokra, wówczas mogą tracić przyczepność. Inaczej jest z oponami zimowymi, wyposażone są w wydatne bieżniki, dzięki czemu odprowadzają wodę pięknie spod naszych kół. Opony zimowe mają też grubszą strukturę. Komfort jazdy jest może mniejszy, ale za to bezpieczeństwo mamy zapewnione. Poza grubością bieżnika opony letnie od zimowych wyróżnia też skład mieszanki gumowej oraz jej miękkość. Na rynku możemy też spotkać opony o pośrednich właściwościach, czyli pozwalające użytkownikowi przemieszczać się nie tylko na suchej, ale i mokrej trasie zwane są oponami całorocznymi. Wybierając je musimy być jednak świadomi, że latem komfort jazdy jest średni a zimową porą musimy być bardzo czujni, ponieważ opony mogą nie chronić dostatecznie w razie poślizgu.

Bieżniki na suchą i słoneczną pogodę

Bieżniki na suchą i słoneczną pogodę Pogoda jest bardzo ważnym czynnikiem, od którego zależy komfort samej jazdy autem. W zależności od warunków pogody musimy też zmieniać opony tak, aby nasze auto i jazda nim była jak najbardziej bezpieczną. Jakie więc opony nadają się na suchą porę letnią? Najlepiej w tym czasie założyć na koła opony z bieżnikiem śliskim. Takie bieżniki są prawie nie widoczne, na pierwszy rzut oka opona wygląda jak łysa, jest całkiem gładka. Opony takie posiadają liczne zalety, ale największą z nich jest fakt, że mają najmniejsze opory toczenia z pośród wszystkich bieżników. Naturalnie porą letnią zdarzają się też burze i deszcze wówczas nasza nawierzchni zmienia się i jest bardziej trudną do pokonania. Wówczas możemy założyć opony typu rowkowego. Nadają się na suchą powierzchnie, ale też znakomicie spisują podczas deszczu. Wszystko za sprawą ich budowy, posiadają nie wielkie rowki, dzięki czemu systematycznie odprowadzają wodę z opony. Zarówno opony z bieżnikiem śliskim, jaki rowkowym mają zastosowanie przede wszystkim w rajdach samochodowych oraz kolarstwie. Dzieje się tak, ponieważ dają dobrą przyczepność a przede wszystkim szybkość. Nie występuje tutaj duże toczenie, dzięki czemu pojazdy nabierają wielkiej prędkości. Pamiętajmy, że pogoda jest wyznacznikiem naszych opon nawet, jeśli panuje jeszcze zima kalendarzowa a za oknem jest sucho i ciepło pomyślmy o oponach z dobrym bieżnikiem. Bieżniki zawsze dopasowujmy do auta i jego możliwości.

Bieżniki na brzydką pogodę, co wybierać?

Bieżniki na brzydką pogodę, co wybierać? Jesień oraz pora zimowa to trudny czas dla kierowcy. Musimy na drodze bardzo uważać, ponieważ mamy do czynienia z ograniczoną widocznością oraz śliską nawierzchnię. Brzydka pogoda nie sprzyja prędkości na drodze, musimy jeździć wolno i ostrożnie. W tym okresie obowiązkowo zmieniam opony na zimowe. Te mają inne bieżniki niż letnie i gwarantują nam lepszą przyczepność do nawierzchni. Wymiana opon trwa kilka minut a często daje ogromne rezultaty na śliskiej powierzchni. Przeżyjmy się za ten, jakiego typu opony nadają się na trudną nawierzchnię? Na pewno przydadzą się tutaj bieżniki klockowe. Te mają wydatne bieżniki, które wgryzają się w trudne podłoże. Bieżniki takie nadają się do jazdy w trudnych warunkach nie tylko po deszczu, ale i błocie. Znakomicie się spisują, ponieważ charakteryzują się bardzo dużymi oporami toczenia. Kolejnym typem opon, na jakie możemy się skusić są deszczowe. Jak sama nazwa wskakuje znakomicie spisują się na mokrej drodze. Zabezpieczają przede wszystkim przed poślizgiem. Jeśli zima jest ze śniegiem wówczas możemy kupić na przykład opony Błotno śniegowe te są najlepszym rozwiązaniem na warunki zimowe. Mają specjalnie wyprofilowany bieżnik, który znakomicie wczepia się w śniegową powlokę, zabezpieczają przed ślizganiem się pojazdu po drodze. W niektórych państwach takich jak Rosja czy Skandynawia kierowcy borykają się z ogromnym zlodowaceniem nawierzchni, ci z kolei mogą kupić opony lodowe, w przeciwieństwie do tych zimowych bieżnik jest wzbogacony o większą ilość lameli, oraz posiada ważną budowę kierunkową.