Naprawa opon, opony bieżnikowane, felgi aluminiowe

Kategorie

Archiwum

O stronie

calodobowyslusarz.pl/ serwis seat warszawa O tym, że motoryzację czekają duże zmiany wiadomo już od dawna. Głównych powodów jest dwa – po pierwsze dbałość o środowisko naturalne, drugim powodem jest fakt, że pokłady ropy naftowej nie są bez dna, a tak naprawdę zaczyna to dno już pomału widać. Jeśli chodzi o pierwszy powód – dbałość o środowisko naturalne. Wiadomo, że samochody są jednym z wielu źródeł zanieczyszczeń nie tylko powietrza – poprzez spaliny wydobywające się z rur wydechowych samochodów, ale też innych zanieczyszczeń, które powstają na etapie produkcji, późniejszej eksploatacji, a także utylizacji. Nic dziwnego, ze, co raz więcej państw nakłada ograniczenia na producentów samochodów zmuszając ich do bardziej proekologicznej produkcji samochodów. W technologii produkcji przedsiębiorstwa motoryzacyjne muszą używać, co raz częściej materiałów pochodzących z recyclingu. Również, co raz więcej części samochodów musi być poddawana recyclingowi, co ma uchronić naszą planetę przed zaśmiecaniem. Rewolucja dotyka również silniki samochodów. Muszą być, co raz bardziej wydajne, a co za tym idzie ich zapotrzebowanie na paliwo musi być, co raz mniejsze. Jak można zauważyć na rynku samochodowym, w samochodach montuje się, co raz mniejsze silniki spalinowe, jednak osiągające większą moc. Nowoczesne silniki produkują, co raz mniejsze ilości spalin, a skład tych spalin nie szkodzi już tak bardzo naszemu środowisku naturalnemu.

Opona radialna promieniowa

Opona radialna promieniowa Każda opona ma swoje wady i zalety w zależności od oczekiwań właściciela auta. Przyjrzyjmy się za ten kolejnej propozycji, opony radialnej promieniowej. W tym wypadku opona ma w swoim składzie osnowę, układa się ją promieniowo stąd też wzięła swój początek sama nazwa opony. Zapewniony jest tutaj kąt dziewięćdziesięciu stopni. Aby sama opona była dodatkowo wzmocniona dokłada się do niej warstwy opasania. Dzięki temu osnowa jest bardziej elastyczna, co z kolei wpływa na usztywnienie warstwy samego bieżnika opony. Nasz bieżnik jest mocniejszy, więc lepiej przylega do nawierzchni dobrze sprawuje się też na łuku, czego nie można było powiedzieć o oponie typu diagonalnego. Opona radialna posiada wiele zalet watro się z nimi zapoznać. Pierwszą jest dobry komfort jazdy, auto prowadzi się lekko, przez co tracimy też mniej paliwa, jest to wersja bardzo oszczędna. Nie możemy jednak pominąć w niej i wad. Opona radialna jest mniej odporna na uszkodzenia mechaniczne. Kiedy się na nią decydujemy musimy w samym zawieszeniu auta zamontować tuleje metalowo gumowe, co wiąże się z dodatkowym kosztem. Opona typu radialnego na pewno daje nam większy komfort podczas jazdy, ponieważ jej warstwy oraz bieżnik dają wspaniałą przyczepność pamiętajmy jednak, że wymaga zamontowania tulei, kosztuje nas większe spalanie paliwa, więc na pewno nie jest to wersja dla oszczędnego kierowcy. Musimy wybrać pomiędzy komfortem jazdy a wkładem gotówkowym w autko.