Naprawa opon, opony bieżnikowane, felgi aluminiowe

Kategorie

Archiwum

O stronie

http://www.fleetcorp.pl/piastow/ transport mebli kraków przeprowadzki-krakow.com.pl kasacja aut poznań naprawa klimatyzacji samochodowej Wrocław O tym, że motoryzację czekają duże zmiany wiadomo już od dawna. Głównych powodów jest dwa – po pierwsze dbałość o środowisko naturalne, drugim powodem jest fakt, że pokłady ropy naftowej nie są bez dna, a tak naprawdę zaczyna to dno już pomału widać. Jeśli chodzi o pierwszy powód – dbałość o środowisko naturalne. Wiadomo, że samochody są jednym z wielu źródeł zanieczyszczeń nie tylko powietrza – poprzez spaliny wydobywające się z rur wydechowych samochodów, ale też innych zanieczyszczeń, które powstają na etapie produkcji, późniejszej eksploatacji, a także utylizacji. Nic dziwnego, ze, co raz więcej państw nakłada ograniczenia na producentów samochodów zmuszając ich do bardziej proekologicznej produkcji samochodów. W technologii produkcji przedsiębiorstwa motoryzacyjne muszą używać, co raz częściej materiałów pochodzących z recyclingu. Również, co raz więcej części samochodów musi być poddawana recyclingowi, co ma uchronić naszą planetę przed zaśmiecaniem. Rewolucja dotyka również silniki samochodów. Muszą być, co raz bardziej wydajne, a co za tym idzie ich zapotrzebowanie na paliwo musi być, co raz mniejsze. Jak można zauważyć na rynku samochodowym, w samochodach montuje się, co raz mniejsze silniki spalinowe, jednak osiągające większą moc. Nowoczesne silniki produkują, co raz mniejsze ilości spalin, a skład tych spalin nie szkodzi już tak bardzo naszemu środowisku naturalnemu.

Kategoria: Rowery

Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony? Opony jak pozostałe elementy naszego auta w końcu ulegają zużyciu. Kiedy przychodzi czas na kupno nowych? Odpowiedź jest prosta na początku musimy przyjrzeć się dokładnie naszym oponom, czyli sprawdzić ich stan. Jeśli na oponie są wybrzuszenia lub nie posiadają bieżnika nie ma, co dłużej się zastanawiać, czas na założenie nowych. Brak bieżnika oznacza niebezpieczeństwo na drodze, ponieważ brakuje nam przyczepności na nawierzchni. Opony zmieniamy również, kiedy wychodzi ich data przydatności. Pamiętajmy, że opony wykonane są na bzie gumy, co za tym idzie zachodzą w nich częste reakcje chemiczne. Z wiekiem opona po prostu przestaje być użyteczną bez względu na to czy używamy opony czy nie sprawdźmy jej termin ważności. Co ciekawe często opony z tego samego roku produkcji są mniej lub więcej uszkodzone, wszystko za sprawą promieniowania uv, jeśli często parujemy na powietrzu w jeden sposób wówczas uszkadzane są tylko przednie boki ogumienia. Kiedy dojdzie do uszkodzeń nie musimy od razu wymieniać kompletu opon wystarczy tylko wymienić te zużyte. Opony możemy kupić całkiem nowe od dystrybutora lub wybrać opcje tańszą dla naszego budżetu, czyli bieżnikowanie. W tym konkretnym przypadku opony są reaktywowane, czyli nakleja się na nie nowe bieżniki, dzięki którym możemy nadal eksploatować nasze urządzenie. Jest to tańsza wersja, ale daje nam możliwość korzystania z opony tylko przez kilka lat, z kolei nowa opona to około dziesięciu lat dobrej jazdy.

Dętka rowerowa

Dętka rowerowa Każde, koło aby było w pełni sprawne musi posiadać oponę wraz z dętką. Co ważne dawniej wszystkie opony posiadły w swoim zestawie dętki, dziś tylko rowery, taczki, czy maszyny rolnicze. Te nowe z kolei wyposażone są już w system opony bezdętkowej. Czym jest owa dętka? Jest to komora wykonana w całości z elastycznej gumy, można je pod wpływem powietrza naddawać różny kształt oraz wielkość. Dętki osiągają swój wymiar dzięki wtłoczonemu do nich powietrza, wszystko odbywa się za pośrednictwem wentyla. Dętka ma bardzo ważną role w oponie, ponieważ pozwala utrzymać odpowiednie ciśnienie w wypełnianym przedmiocie. Dzięki dętce przedmioty są przede wszystkim bardzo sprężyste i elastyczne. Dętka jest ważnym elementem naszego, koła kiedy dojdzie do przebicia opony musimy niezwłocznie zaniechać użytkowania roweru czy innego sprzętu, ponieważ dętka jest mało odporna na urazy może szybko pęknąć. Kiedy dojdzie już do takiego wypadku istnieje możliwość jej rekonstrukcji, wystarczy tylko odszukać fragment, który jest zniszczony. W tym celu przyda się domowa metoda, do naczynia z wodą wkładamy dętkę napompowaną i wówczas widzimy doskonale, w którym fragmencie wydobywa się powietrze. Kolejnym etapem będzie zaklejenie zniszczonego fragmentu. Taka dętka może nam posłużyć jeszcze kilka lat. Sposób ten jest prosty, ale przede wszystkim tańszy niż wymiana na nową dętkę. Dętka i opona są ściśle ze sobą powiązane, ponieważ ta daje kołu sprężystość, opona zaś osłania dęte przed mikro urazami.