Naprawa opon, opony bieżnikowane, felgi aluminiowe

Kategorie

Archiwum

O stronie

O tym, że motoryzację czekają duże zmiany wiadomo już od dawna. Głównych powodów jest dwa – po pierwsze dbałość o środowisko naturalne, drugim powodem jest fakt, że pokłady ropy naftowej nie są bez dna, a tak naprawdę zaczyna to dno już pomału widać. Jeśli chodzi o pierwszy powód – dbałość o środowisko naturalne. Wiadomo, że samochody są jednym z wielu źródeł zanieczyszczeń nie tylko powietrza – poprzez spaliny wydobywające się z rur wydechowych samochodów, ale też innych zanieczyszczeń, które powstają na etapie produkcji, późniejszej eksploatacji, a także utylizacji. Nic dziwnego, ze, co raz więcej państw nakłada ograniczenia na producentów samochodów zmuszając ich do bardziej proekologicznej produkcji samochodów. W technologii produkcji przedsiębiorstwa motoryzacyjne muszą używać, co raz częściej materiałów pochodzących z recyclingu. Również, co raz więcej części samochodów musi być poddawana recyclingowi, co ma uchronić naszą planetę przed zaśmiecaniem. Rewolucja dotyka również silniki samochodów. Muszą być, co raz bardziej wydajne, a co za tym idzie ich zapotrzebowanie na paliwo musi być, co raz mniejsze. Jak można zauważyć na rynku samochodowym, w samochodach montuje się, co raz mniejsze silniki spalinowe, jednak osiągające większą moc. Nowoczesne silniki produkują, co raz mniejsze ilości spalin, a skład tych spalin nie szkodzi już tak bardzo naszemu środowisku naturalnemu.

Opony w kolarstwie

Opony w kolarstwie Opony występują nie tylko w samochodach, możemy bardzo często spotkać je też w rowerach górskich. Dawniej posiadały one nie tylko oponę, ale i dętkę. W miarę upływu czasu i opracowaniu nowych technologii produkcji opon wytworzono oponę bezdętkową. Posiada ona bardzo wiele zalet, ponieważ są lżejsze i dają większy komfort samej jazdy. Opony bezdętkowe wymagają jednak od ich użytkownika zamontowania specjalnych obręczy. Nadal jednak masa zestawu jest mniejsza niż w przypadku opony z dętką. Opony bezdętkowe mają zastosowanie przede wszystkim w rowerach górskich, w innych typach jest to bezcelowe, ponieważ ciśnienie z opon wypychałoby opony z obręczy. Z drugiej strony trudno byłoby zmienić uszkodzone elementy na nowe. Opony stosowane w kolarstwie naturalnie posiadają też bieżniki zwane są one śliskie, ponieważ bieżnik jest w tym wypadku prawie nie widoczny. Delikatny bieżnik pozwala na osiągniecie wielkiej szybkości i lepszego komfortu. Bieżnik tego typu nadje się jednak tylko do kolarstwa z kolei na wyprawy po trudnym gruncie gdzie jest błoto lub woda lepszym wyjściem będą opony z rowkami, te są wydatne i znakomicie eliminują wodę z pod kół. Jak widać rodzaj opony musimy dobrać kątem swojego sprzętu. Inne kupimy do roweru kolarskiego, inne z kolei do roweru terenowego. Co bardzo ważne w obu przypadkach trzeba patrzeć na datę produkcji opony, ponieważ po pewnym czasie może ulec przeterminowaniu, nawet, jeśli jej nie użytkujemy podlega wielu zmianom fizyko- chemicznym.