Naprawa opon, opony bieżnikowane, felgi aluminiowe

Kategorie

Archiwum

O stronie

http://www.apartamenty-magnolie.pl/ auto-unia.pl Sklep ogrodniczy Warszawa sprawdź godziny otwarcia O tym, że motoryzację czekają duże zmiany wiadomo już od dawna. Głównych powodów jest dwa – po pierwsze dbałość o środowisko naturalne, drugim powodem jest fakt, że pokłady ropy naftowej nie są bez dna, a tak naprawdę zaczyna to dno już pomału widać. Jeśli chodzi o pierwszy powód – dbałość o środowisko naturalne. Wiadomo, że samochody są jednym z wielu źródeł zanieczyszczeń nie tylko powietrza – poprzez spaliny wydobywające się z rur wydechowych samochodów, ale też innych zanieczyszczeń, które powstają na etapie produkcji, późniejszej eksploatacji, a także utylizacji. Nic dziwnego, ze, co raz więcej państw nakłada ograniczenia na producentów samochodów zmuszając ich do bardziej proekologicznej produkcji samochodów. W technologii produkcji przedsiębiorstwa motoryzacyjne muszą używać, co raz częściej materiałów pochodzących z recyclingu. Również, co raz więcej części samochodów musi być poddawana recyclingowi, co ma uchronić naszą planetę przed zaśmiecaniem. Rewolucja dotyka również silniki samochodów. Muszą być, co raz bardziej wydajne, a co za tym idzie ich zapotrzebowanie na paliwo musi być, co raz mniejsze. Jak można zauważyć na rynku samochodowym, w samochodach montuje się, co raz mniejsze silniki spalinowe, jednak osiągające większą moc. Nowoczesne silniki produkują, co raz mniejsze ilości spalin, a skład tych spalin nie szkodzi już tak bardzo naszemu środowisku naturalnemu.

Budowa opony samochodowej

Budowa opony samochodowej Opona jest elementem każdej auta, musi być wykonana tak, aby zapewnić nam komfort podczas samej jazdy oraz niskie zużycie paliwa. Każda opona składa się z kilku podstawowych elementów należą do nich przede wszystkim bieżnik. Jest to ta cześć opony, która ma bezpośredni kontakt z nawierzchnią. Od bieżnika zależy przyczepność auta podczas jazdy po trasie. Każdy bieżnik jest inny ma inny kształt, głębokość oraz trwałość. Poza bieżnikiem wyróżniamy w opinie również osnowę. Element ten skład się z wielu warstw materiału, który może być ułożony pod rożnym kątem. Na rynku możemy spotkać osnowy wykonane na bazie włókna szklanego, poliestru, stali czy wiskozy. Poza osnową każda opona musi a raczej powinna mieć w swoje budowie opasanie. Czy ono jest? Opasanie to nic innego jak warstwy kordu, które nakładane są warstwowo. Do opasania stosuje się materiał jak najbardziej nierozciągliwy po to, aby nadać oponie elastyczność. Zadaniem nadrzędnym opasania jest usztywnienie samego czoła opony, aby się nie odkształcała i była odporna na działajcie na nią siły podczas samej jazdy. Wiele opon w swojej budowie posiada element zwany stopką, zamiennie można spotkać ją pod nazwą kołnierza. Jest to inaczej ten fragment opony, który bezpośrednio styka się z felgą. W stopce występują druty, które utrzymują oponę na feldze. Każdy element składniowy opony jest ważny, ponieważ jeśli choćby jeden by zawiódł nasze bezpieczeństwo podczas jazdy jest zagrożone. To przecież opona ma styczność z samą nawierzchnią.

Samochód na wodę – mrzonka czy realna przyszłość?

Samochód na wodę – mrzonka czy realna przyszłość? Trzeba przyznać, że w ciągu ostatnich kilkunastu lat rozwój motoryzacji był wielki. Może nie zawsze był on widoczny na zewnątrz samochodów, jednak to, co się działo w sferze mechanicznej było wręcz przełomowe. Jeszcze nie tak dawno samochody na prąd czy też z silnikami hybrydowymi były mrzonką niczym loty na marsa, w chwili obecnej nie ma chyba żadnego liczącego się producenta samochodów, który nie oferowałby swoich samochodów z silnikami hybrydowymi i nie miałby, choć jednego modelu z napędem elektrycznym. Jednak to nie wszystko, co czeka motoryzację. Kilka miesięcy temu, jeden z liczących się producentów samochodów ogłosił, że będzie produkował seryjnie samochody napędzane silnikami na wodór. Dla ekologów jest to na pewno cudowna wiadomość – na ulicy pojawiłyby się samochody, które zamiast spalin produkowałyby wodę. Na ile jednak ta wiadomość jest prawdziwa i jaki silnik otrzymałyby te samochody. Nie każdy, bowiem wie, że są dwa rodzaje silników napędzanych wodorem – pierwszy z nich jest to silnik, który produkuje prąd, a ten dopiero napędza samochód, drugi z kolei jest to silnik typowo spalinowy, gdzie energia jest pozyskiwana ze spalania wodoru. Bardziej prawdopodobne jest to, że będzie to silnik pierwszego typu. Wskazuje na to fakt, że wodór, jako paliwo jest dosyć problematyczne. Po pierwsze, aby utrzymać go w zbiorniku trzeba obniżyć i to znacznie jego temperaturę, by paliwo miało postać płynną. W przeciwnym wypadku trudno będzie utrzymać go w zbiorniku. Ponadto wodór, jako paliwo ma niższą temperaturę, w której wybucha, a jej spektrum jest dosyć duże, wobec tego trudniej zapanować nad tym paliwem. Kolejnym problemem jest pozyskiwanie wodoru. Mimo, że na naszej planecie są niewyczerpalne zasoby tego gazu, to jednak pozyskanie go w czystej postaci jest trudne i kosztowne. Czy więc już niedługo pojawią się samochody napędzane wodorem? Czy zamiast benzyny już wkrótce będzie się tankować wodór na stacjach paliw? Trudno powiedzieć, jednak patrząc na postęp w motoryzacji można powiedzieć, że wszystko jest możliwe. Jest to naprawdę znakomite rozwiązanie, jednakże czy jest ona w stu procentach realne. Czy kiedyś zamiast drogiego paliwa, będziemy mieć możliwość poruszać się tanimi samochodami, które to są napędzane właśnie z pomocą wody?

Samochód przyszłości, – czym będzie napędzany?

Samochód przyszłości, – czym będzie napędzany? Nie ma, co ukrywać, ropa, jako surowiec do pozyskiwania paliwa do samochodów już się wyczerpuje. Fachowcy uważają, że jeśli nie znajdzie się nowych wielkich pokładów ropy to jej zasoby wystarczą jedynie na kilkadziesiąt lat, może trochę dłużej. Koncerny motoryzacyjne zdają sobie dobrze z tego sprawę. Już od prawie kilkudziesięciu lat trwają bardzo zaawansowane prace nad nowym rodzajem napędu samochodowego, który zdominuje samochody przyszłości. Najgłośniej się mówi o elektryczności, jako tym, co może napędzać samochody. Już na ulicach można spotkać samochody z silnikami elektrycznymi. Producenci się chwalą, że są to samochody ekologiczne, że to jest właśnie przyszłość motoryzacji. Jednak samochody elektryczne mają wiele wad. Po pierwsze ich zasięg nie jest wielki. Zaledwie kilkadziesiąt kilometrów można przejechać na jednym ładowaniu. Nie byłoby nic złego w tym, jeśli ładowanie baterii trwałoby tylko kilka minut. Niestety jest zupełnie inaczej. W większości przypadków samochody takie ładuje się baterią przez nawet 12-14 godzin, a to wszystko by później pojeździć może godzinę lub trochę dłużej. Ponadto by wyprodukować energię do poruszania tego samochodu, spala się więcej tyle węgla, że spaliny powstałe z tego procesu są dwukrotnie bardziej szkodliwe dla środowiska niż spaliny z tradycyjnego paliwa samochodowego, które byłoby spalone podczas przejechania tego samego odcinka w samochodzie z napędem tradycyjnym. Lepszym rozwiązaniem wydaje się hybryda – samochody z dwoma silnikami – elektrycznym i klasycznym spalinowym. Tu nie ma problemu z ładowaniem akumulatorów, gdyż są one ładowane podczas jazdy z włączonym silnikiem spalinowym. Ponadto część energii uzyskuje się wykorzystując hamowanie silnikiem. Samochody takie pozwalają przejechać 100 km zużywając zaledwie 2-3 litrów paliwa, przy założeniu, że jazda wykorzystuje oba systemy jezdne. Producenci dostrzegają możliwości, jakie dają samochody hybrydowe i co raz więcej się ich pojawia na rynku. Jednak czy to właśnie będą samochody przyszłości – trudno przypuszczać. Samochody tego typu wyróżniają się naprawdę znakomitymi możliwościami. Współcześnie jednakże są bardzo drogie i sumie trudno je nabyć na terenie Polski. W bogatszych światach z całą pewnością są coraz bardziej popularne, jednakże u nas nadal znajdują się na granicy marzeń.