Naprawa opon, opony bieżnikowane, felgi aluminiowe

Kategorie

Archiwum

O stronie

O tym, że motoryzację czekają duże zmiany wiadomo już od dawna. Głównych powodów jest dwa – po pierwsze dbałość o środowisko naturalne, drugim powodem jest fakt, że pokłady ropy naftowej nie są bez dna, a tak naprawdę zaczyna to dno już pomału widać. Jeśli chodzi o pierwszy powód – dbałość o środowisko naturalne. Wiadomo, że samochody są jednym z wielu źródeł zanieczyszczeń nie tylko powietrza – poprzez spaliny wydobywające się z rur wydechowych samochodów, ale też innych zanieczyszczeń, które powstają na etapie produkcji, późniejszej eksploatacji, a także utylizacji. Nic dziwnego, ze, co raz więcej państw nakłada ograniczenia na producentów samochodów zmuszając ich do bardziej proekologicznej produkcji samochodów. W technologii produkcji przedsiębiorstwa motoryzacyjne muszą używać, co raz częściej materiałów pochodzących z recyclingu. Również, co raz więcej części samochodów musi być poddawana recyclingowi, co ma uchronić naszą planetę przed zaśmiecaniem. Rewolucja dotyka również silniki samochodów. Muszą być, co raz bardziej wydajne, a co za tym idzie ich zapotrzebowanie na paliwo musi być, co raz mniejsze. Jak można zauważyć na rynku samochodowym, w samochodach montuje się, co raz mniejsze silniki spalinowe, jednak osiągające większą moc. Nowoczesne silniki produkują, co raz mniejsze ilości spalin, a skład tych spalin nie szkodzi już tak bardzo naszemu środowisku naturalnemu.

Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony? Opony jak pozostałe elementy naszego auta w końcu ulegają zużyciu. Kiedy przychodzi czas na kupno nowych? Odpowiedź jest prosta na początku musimy przyjrzeć się dokładnie naszym oponom, czyli sprawdzić ich stan. Jeśli na oponie są wybrzuszenia lub nie posiadają bieżnika nie ma, co dłużej się zastanawiać, czas na założenie nowych. Brak bieżnika oznacza niebezpieczeństwo na drodze, ponieważ brakuje nam przyczepności na nawierzchni. Opony zmieniamy również, kiedy wychodzi ich data przydatności. Pamiętajmy, że opony wykonane są na bzie gumy, co za tym idzie zachodzą w nich częste reakcje chemiczne. Z wiekiem opona po prostu przestaje być użyteczną bez względu na to czy używamy opony czy nie sprawdźmy jej termin ważności. Co ciekawe często opony z tego samego roku produkcji są mniej lub więcej uszkodzone, wszystko za sprawą promieniowania uv, jeśli często parujemy na powietrzu w jeden sposób wówczas uszkadzane są tylko przednie boki ogumienia. Kiedy dojdzie do uszkodzeń nie musimy od razu wymieniać kompletu opon wystarczy tylko wymienić te zużyte. Opony możemy kupić całkiem nowe od dystrybutora lub wybrać opcje tańszą dla naszego budżetu, czyli bieżnikowanie. W tym konkretnym przypadku opony są reaktywowane, czyli nakleja się na nie nowe bieżniki, dzięki którym możemy nadal eksploatować nasze urządzenie. Jest to tańsza wersja, ale daje nam możliwość korzystania z opony tylko przez kilka lat, z kolei nowa opona to około dziesięciu lat dobrej jazdy.

Trwałość opon

Trwałość opon Opony są elementem auta, które jak inne części ulegają zużyciu. Pomimo, że technika produkcji opon wciąż się ulepsza nadal mamy do czynienia z produktem na bazie chemii. Opony zużywają się najczęściej podczas jazdy autem. W czasie jazdy ścieraniu ulega przede wszystkim bieżnik. Ten z kolei wpływa bezpośrednio na przyczepność auta do nawierzchni oraz komfort samej jazdy. Kiedy dojdzie do starcia bieżnika musimy zmienić opony, ponieważ te mogą być bardzo niebezpieczne dla nas, jaki innych w czasie jazdy. Minimalna wysokość bieżnika opony reguluje prawo drogowe, więc watro je znać. Kiedy dojdzie do kontroli drogowej a auto będzie bez bieżnika możemy mieć zabrany dowód rejestracyjny i dostać mandat, ponieważ jesteśmy zagrożeniem dla innych uczestników ruchu. Co ważne opona bez względu na fakt czy jest wykorzystywana podczas jazdy czy tylko przechowywana nadal podlega starzeni się i niszczeniu. Wszystko za sprawą toczących się w jej wnętrzu zmian chemicznych oraz fizycznych. Jest wiele czynników, które powodują niszczenie nieużywanej opony, największym problem jest azot zawarty w powietrzu. Aby nie przyspieszać reakcji chemicznych w oponie powinniśmy ją przede wszytki szczelnie zapakować i powiesić pionowo. Przyjmuje się, że tak przechowywana opona może nam posłużyć prze okres trzech lat. Natomiast opony, które mamy w użytku mogą służyć nam na trasie przez okres do dziesięciu lat. Trwałości opony trzeba pilnować, aby nie okazało się, że użytkujemy nieprzydatny stary sprzęt.